Saturday, April 17, 2010

★ main masak-masak ★

Assalamualaikum.. macam dimaklumkan sebelum ni, menu aku hari ialah spagetti. Tapi bila tengok balik, aku pun xpasti ni spagetti ke pasta ke ape2 la. hahaha.. hentam sajalah labu.. janji leh makan. Sebenarnya idea yang agak bernas ini keluar dari kepala otak kawan aku Dayah. Dah lama plan, tapi hari ni baru dapat direalisasikan. maklumlah, masing2 sebuk.

So di hari sabtu yang permai ini, lepas Dayah dan K. Melly abis shift dorang aku jemput dorang dari opis. Lepas tu kami pegi beli bahan2 kat carrefour. Aku bukan nak cerita cara2 sediakan benda alah ni sebab kami pun belasah je. So xyah cite la kan, buat malu je. hehehe.. eh, tapi jangan xtau. kami belajar dari chef hotel di Jepun tau. bapak angkat kawan kami.. belasah belasah jgk, ilmu mesti ada. haha

* bahan2 dan prosesnya

Macam aku cakap tadi, aku bukan nak ajar cara masaknya. So lepas tengok gambar bahan2 dan prosesnya, terus kita tengok hasilnya.. hahaha. tadaaa...

* ye, xcantek pon.. tapi sodappp
(sila abaikan bekas yg xcantik tu, rumah bujang berkerjaya.. hrp mklum)

* para tetamuku sudah xsabar
Lebar kan sengihan senyuman kawan2 aku tu. Aku pun lebar gak. Tak sabar tu.. Dihidang bersama jus mango.. yummy. memang terangkat beb. *masuk lif tekan sendiri nampak. haha.. Sambil makan, kami layan lagu2 dan bercerita ceriti. Selasa ni dorang bertotal action kat Maju Junction! uwaaa.. nak itoottt.. tp weekday susah la. dorang xpe, ada shift, ade time off. Finance mana ade.. xpe la, bukan rezeki aku.

Ishh, ape masuk topik total action lak ni. Ok, kembali ke pangkal jalan.. Kami plan nak buat aktiviti macam ni bila2 kami free. Portnya ofkos la rumah aku ni.. bagus2, i like! Apa next menu eh.. dan dari chef mana plak kami nak menuntut ilmu eh.. hahaha. Ok la, chaoow.


♥ anish ♥

2 comments: