Monday, April 26, 2010

★ Girls' Outing ★

Salam. Lambat aku update cite ni. Last weekend hari Ahad, aku pegi lepak dengan my bestfriends, Jema & Yana. Kami rapat sangat since sekolah Naim dulu.. lepas SPM, aku & Jema masuk matrix sesama and Yana plak sambung kat UITM Shah Alam. Degree pn aku sama ngan Jema cuma different course tapi bilik sebelah2 je. hahaa.. So aku & Jema memang xpenah pisah. Lepas abis degree baru la berpisah, tapi same2 keje kat KL. Yana plak kami xjumpa since SPM la.. tp memang kami keep in touch.

Actually aku pun xpaham nape susah sangat kami ni nak jumpa. Padahal sama2 keje kat KL, tinggal pun 1 negeri. hahaha... kelakar. Disember 2008, kami sempat la jumpa kejap di Mid Valley bersama 4 lagi rakan yang lain. Tapi memang tak puas sebab xsempat nak bergosip panjang. So sejak Disember 2008 la kami plan nak jumpa bertiga plak. Dah banyak nih gosip yang terkumpul. Tapi kami memang xmiss gosip thru phone, sume updated. hahaha.. tp ofkos xpuas la.

Setelah hampir setahun setengah merancang, kami pun berkumpul la Ahad lepas. Melampau betol.. padahal bukan jauh pun, Ampang-Subang-Putrajaya. Masing2 bizi la konon and dorang selalu cakap aku la yang paling bizi. Wiken asek hilang je. hahaha. memang la, aku ade 'keje' maaa.. bertotal action. hahaha..

Selepas jemput Jema, kami terus ke Putrajaya. Dalam kereta dah start gosip nih. Si Yana plak keep calling, lambat lg ke.. lambat lg ke? hahaha.. Sampai je Putrajaya, terus kami jemput Yana di Persint 5. Sebaik saja Yana melangkah masuk kereta, suasana makin kecohh. Bergegar kereta aku. haha.. akhirnya berkumpul jugak kami. Seizin Allah.. :)

3 of us

Putrajaya mana lagi nak tuju, Alamanda la. Kami tengok makan sambil cerita2, den tengok movie When in Rome. Movie ni best, romantic comedy.. boleh bagi 4 ★. Maybe bagi orang lain biasa je, tapi bagi aku & Jema.. hahaha. malas nk cite ahh, kami memang gelak sakan. Siap saling curik pandang2, jeling2 sesama kami. Nasib baik Yana duk tengah2, kalu x memang dh lebam2 lengan kami duk pukul sesama sendiri. adehh, jema2x . Jema suruh aku ulas pasal movie ni kat sini.. haha, xkuasa aku. kang spoil mood korang yang nak tengok. Tapi kami (merujuk kpd aku & jema sbnrnya, yg teramat kuat berangan) pasang tekad nak gi honeymoon kat Rome nanti. muahahaha.. abis la laki kami..
pic from here

Kami x shopping pun. Lepas nonton, kami makan ice cream den balik la. Banyak lagi tak cerita ni.. nak cerita sambil guling2 atas katil. hahaha.. Lepas maghrib, jeng3.. it's da time to story~ pot pet pot pet.. tapi kami x ngumpat tau. just citer hal masing2. wahh, best gile.. sambil makan famous amos. haha

ice cream @ fountain of love..
* kesan tgk movie td. ha3

Plan asal nak gerak balik pkul 9 malam. Jema nak kejar komuter dari Subang ke Ampang. Tapi pkul 9 x abis citer lagi.. so how? haha.. okay, postponed pkul 10, sempat la.. KTM terakhir pkul 11. Tapi.. kul 11 pun x abis lagi, camne wei?? Actually bukan x abis, tapi xnak berpisah.. macam2 plan keluar. Tido kat umah Yana then pkul 5 pg bangun pegi keje la. Jema tido kat umah aku kat Subang la.. hihi. Last2, Jema called kawan dia, mintak tolong jemput kat Subang dan kawan dia cakap okay!!! yEsss~ Akhirnya pukul 12 baru kami bergerak keluar dari rumah Yana. ishh3

umah yana yang best

Really enjoy this weekend. Sabtu dengan maulud ATS dan ahad dengan perjumpaan ini. Alhamdulillah, diberi kesempatan untuk buat semua ni. Moga hubungan persahabatan kami berkekalan ke akhir hayat walaupun nanti semua akan kahwin dan berkeluarga insyaAllah..

yana yang terawal akan kawen.. dis nov

♪♪ Keep smilin' Keep shinin' Knowin' you can always count on me for sure that's what friends are for In good times And bad times I'll be on your side forever more That's what friends are for ♪♪
~ my favourite song, by Steve Wonder ~


♥ anish ♥

No comments:

Post a Comment