Wednesday, August 18, 2010

~ Ramadhan lagi ~

Salam. Alhamdulillah, sampai lagi kita di bulan mulia ini, bulan Ramadhan. Sana sini sume orang cerita pasal puasa. Kat facebook pun ditepek macam2 gambar makanan. Kalau menjelang petang pulak, status pun dah berbaur makanan. menu berbuke la, citer pasal bazar ramadhan la. haha.

Bila tibanya bulan puasa, perkara biasa yang terlintas di fikiran;

√ solat terawih
√ nak tingkatkan ibadah
√ bazar ramadhan
√ persiapan raya dan rayaaaa

i/ solat terawih
∞ Tahun ni kali kedua aku berpuasa di rumah baru. Tahun lalu sempat berpuasa seminggu je di rumah ni. yea, tengah2 bulan puasa aku pindah rumah. hehe. Rumah ni senang, dekat je ngan surau. Lagipun, alhamdulillah tahun ni dah ade kereta.. nak pegi jauh skit pn boleh. samada nak ke tidak je. tepuk dada tanya iman.. hahaha

ii/ ibadah
∞ point ni kita skip la. xyah la nak cerita ceriti kan.. hihi. same2 kita tingkatkan tahap keimanan di bulan penuh barakah ini.

iii/ Bazar Ramadhan
∞ sehingga saat entry ni ditulis, aku dah pegi 2x ke bazar ramadhan. paling dekat ngan rumah aku kat ss 14. sangat dekat la kan.. umah aku kat ss 13, office lak kat ss 12. haha. bazar x best la. makanan mahal, tapi xsedappp! ntah la, aku jalan dua tiga tapak je. hehe.. xkuasa aku nak tawaf seluruh bazar tuh.

iv/ persiapan raya & rayaaa
ahaa, ini banyak nak hurai nih. Terbahagi kepada beberapa point seperti berikut dah macam karangan bahasa melayu plak

≈ tiket raya >> dah setel.. dua minggu sebelum puasa aku dah beli. pergi balik. alhamdulillah takde masalah. Ingat nak drive balik kampung, tapi abah tak kasi plak. xde orang laki.. aku & adik pompuan je.. lagipun bas senang.. naik bas, tido.. bangun je dah sampai.

≈ cuti raya >> kalau tahun lepas, baru2 keje kan, takut nak beli tiket sebelum confirm dapat cuti. tahun ni, dah pandai.. amik tiket dulu. semalam baru aku print leave form. hahaa.. tapi senior aku ckp.. occay!! seminggu beb! inilah kelebihan keje dengan ramai non muslim staffs. yabedabeduu

≈ baju raya >> hmm.. aku punya dah siapkan 2 pasang. tudung xde lagi.. aku xshopping pn untuk aku. lebihkan 3boys tu haa.. 3 hari sebelum puasa aku & ja keluar shopping baju raya untuk dorang. puas hati betol. suke sangat shopping baju budak2, sume lawa2, smart2. kalaulah aku kayooo...

≈ kuih raya >> none.. haha. belum ade ape2. cume ade la order beberapa jenis kerepek dari kawan2. biskut biasanya kami buat sendiri. Tahun lepas aku gedik. 1st time beraya guna duit gaji sendiri, orang jual biskut sume nak beli. tapi xabis pun. biskut buat sendiri jugak yang dihadapnya. so balik cuti nuzul & merdeka ni, kami akan mulakan operasi menguli tepung2 menjadi biskut yang pastinya lazattttt dan enakkk. haha

Hamboi, cerita raya je excited. hishh. Smoga Ramadhan tahun ini menjadi Ramadhan terbaik buat kita semua. selamat berpesta ibadah! :)

p/s: sorry, xde gambar2 pun.. curik2 tulis masa rehat je


♥ anish ♥

3 comments:

  1. bilo tuan hamba dh siap sekut tu, sila pos ke jepun retep deh..ini alamat hamba -->
    alamat:
    japan, fukuoka-keb, fukuoka-shi, nishi ku, imajuku aoki 514-1 shiejutaku imajuku aoki jutaku 3-506
    *alamat jepun memang terbalik gitu*

    kalau nak senang, print je alamat ni --> 日本福岡県福岡市西区今宿青木514-1市営今宿青木住宅 3-506

    sekian terimo kasih hahaha

    ReplyDelete
  2. knur baru gi beli baju rayo dgn Epit & Aeji marin (29/08) kat PKNS Shah Alam. ramai sungguh ore. biasola kito anok sulung, pikir ko adik2 dulu.

    ReplyDelete
  3. kakti: insyaAllah kalu ado habuk lebih2 dale tin tuh. haha
    kaknur: anis & ja g jugak PKNS sblum rayo, xramai lg ore. loni ramai dh la

    ReplyDelete